čtvrtek 7. ledna 2016

Tříkrálové rozjímání aneb dva pohledy do zrcadla

     A je to tady, rok se s rokem sešel a nastává čas rozjímání a bilancování. Já nevím, jak vy ostatní, ale já se svou bilancí nějak nejsem spokojený. A to jsem si myslel, že na sebe nemám přehnané nároky. Nu což, pohleďme do zrcadla, obrazně i doslovně, přehodnoťme, hlavou pokývejme a zkusme to znovu. Další rok na nás čeká. Aspoň doufám.


     Udělal jsem tu chybu. Pohlédnul jsem na sebe do zrcadla. Trhnul jsem sebou, zatřásl hlavou, promnul si oči, několikrát zamrkal, vyměnil ten prokletý kus skla, ale vše marno. Představa osvaleného junáka s bujnou kšticí a jiskrným pohledem, kterou jsem několik posledních let sugeroval svým krátkozrakým očím jako vlastní odraz, byla upozadněna nekompromisní realitou.

     Nu, nebylo to pěkné probuzení, a opravdu jsem se zařekl, že s tím něco budu muset udělat, protože ten připlešlý otyloň, který na mne mžoural ze zrcadla se mi prostě nelíbil... Ne, že bych neměl rád své tělo (pravidelné rozmazlování chutným bůčkem a kachničkou umocněné denní dávkou deseti Plzniček – vše pochopitelně v light verzi-budiž toho důkazem), ale přeci jen to nové, které si hodlám vybudovat, budu mít raději.

     Zapnul jsem po několika dnech Blogger a koukám, jak téměř všichni, jejichž blogy sleduji, dovedli za prosinec vyprodukovat tolik článků (a literárně daleko hodnotnějších), než kolik já za celý tento rok. Nejprve mne to trochu demotivovalo, ale posléze se mi to stalo inspirací. Už teď mám několik plánů, jen doufám, že je zvládnu realizovat a nesklouznu do polylalie nebo grafománie, a že to bude ke čtení, abych si neodradil i ty tři či čtyři čtenáře pravidelně navštěvující mou čajovnu.

     Jaké jsou to plány? Rád bych během tohoto roku napsal nějaké recenze na téma Film vs. Kniha. Dále chci zveřejnit několik životopisů lidí, o kterých se ví jen okrajově a přesto bych byl rád, kdyby se o nich dozvědělo víc lidí. A taky bych rád častěji okomentoval články na blozích druhých uživatelů – ne, že by na mém názoru až tak záleželo, ale z vlastní zkušenosti vím, že krátká poznámečka potěší víc, než čísla návštěvnosti.

     A mimoblogové aktivity? Inu, mám doma několik knih, na které pomalu začíná sedat prach (možná zvážím i knižní výzvu), kytaru již pod jeho nánosem ani nevidím, tak třeba takto. Prostorů pro zlepšování a seberealizaci je vskutku dost, jen je využít.

     No a pokud by mi to nevyšlo, drazí přátelé, snad na mne nezanevřete, a budete sem chodit dál. Vždy vás rád uvidím,a zanecháte-li komentář, určitě i zareaguju. A nevyjde-li mi to s plány letos (vždy se něco najde:  Svatby, pohřby, děti, stavby, povodně,.....), přehodnotíme, pokýváme hlavou, a zkusíme to znovu - vždy tu bude další rok. Aspoň doufám.


     Hezký a úspěšný nový rok 2016 vám všem.

Žádné komentáře:

Okomentovat